door PUBLIZIDAD

Promenade Almere Haven

concept | creatie | communicatie

Naamgeving, ontwerp logo en huisstijl. Ontwerp en bouw website. Ontwerp, opmaak en verzorging promotiemateriaal. Plattegrondvervaardiging, bewegwijzering en huisnummers |

Ons winkelgebied krijgt een nieuwe naam:
Promenade Almere-Haven.

Waar komen naam en logo vandaan?
Zuiderzeestadjes als Harderwijk en Kampen vormden de inspiratiebron voor de aanleg van het eerste stadsdeel van Almere. De bebouwing van ons dorp Almere-Haven aan het Gooimeer, omarmt een ruime binnenhaven. Met als blikvanger twee ronde torens die aan een middeleeuwse stadspoort herinneren. Deze torens markeren op aloude wijze de verbinding tussen de havenkom en het centrum van Haven. Een opvallende toevoeging die de oriëntatie bevordert.
Voor watersporters die vanaf het Gooimeer de havenkom naderen vormen ze bakens, die al van veraf zichtbaar zijn. Voor de wandelaars die vanuit het centrum naar de havenkom lopen is het duidelijk waar dijk en haven zich bevinden.

Promenade ~ Betekenis
1) Deel van een stad 2) Loopbaan 3) Scheepsdek 4) Voetgangersgebied 5) Wandeldek 6) Wandeling 7) Wandellaan 8) Wandelplaats 9) Wandelplein 10) Wandelstraat 11) Wandelweg 12) Winkelstraat voor voetgangers
Alle bovenstaande betekenissen voldoen aan ons dorp Almere-Haven. Wandelend over de boulevard langs de havenkom bereik je de stranden met de marina, loop je zo het winkelgebied in op weg naar de MARKT en BRINK.

FORMULE

CONCEPT

PUBLIZIDAD heeft een grote passie voor concept omdat hier de basis wordt gelegd voor succesvolle communicatie. We komen tot een concept na onze befaamde 1-uur sessie. Hier kruipen we in het DNA van onze opdrachtgever om zoveel mogelijk te weten over de huidige en gewenste situatie. Aan de hand van deze informatie en een aanvullend marktonderzoek kruipen we nu in de huid van de doelgroep. Binnen no-time presenteert PUBLIZIDAD een beeldconcept. Plaatjes zeggen honderd keer meer dan praatjes.

CREATIE

Aan de hand van het ontwikkelde goedgekeurde beeldconcept gaan we dit verder uitwerken en bepalen de strategie met de in te zetten communicatiemiddelen en kanalen. Budgetten worden bepaald en planningen opgesteld. Als dit eenmaal vast staat, ontwerpen we het materiaal voor de gewenste uitingen in het te voeren communicatie traject.

COMMUNICATIE

Wanneer concept en creatie ontwikkeld zijn, is het tijd voor communicatie. Oftewel het wereldkundig maken van de boodschap. Social Media, Social Advertising, Online campagnes, Persberichten en PR stunts zijn middelen waarmee we in een korte tijd resultaten kunnen boeken om van te dromen. Brochures, logo’s, beursstands, Huisstijl ontwerp of packaging zijn nog steeds heel belangrijk en goed inzetbaar om je merk sterker te maken.