Door een sterk merk te bouwen krijg je een voorkeurspositie.

Merken willen zich onderscheiden, uniek en herkenbaar zijn. Dat kan door de naam, taalgebruik, kleur, vorm en zelfs geur en textuur. Het is allemaal onderdeel van de merkbeleving. Het maakt je uniek, herkenbaar en onderscheidend ten opzichte van anderen. Doel van een sterk merk is dan ook om klanten aan je te binden. Klanten die loyaal zijn en voor jouw kiezen en je merk aan anderen aanbevelen.

Merkstrategie

Merkbouw en Branding. Hoe doen we dat? In een aantal stappen tillen we de branding van jouw merk naar een hoger niveau. De branding van jouw merk moet passen bij wie je bent. Daarom duiken we samen binnen één dag in de identiteit van je organisatie. Dit noemen we de brandsprint. Met behulp van verschillende modellen halen we alle waardevolle inzichten op die we gebruiken om de beste merkstrategie te bepalen. Je kunt de brandsprint zien als puzzelen. Als het laatste puzzelstukje op zijn plek ligt, weten we precies waar jouw uitingen op moeten focussen én hoe dit het krachtigst overkomt.

Merkconcept

Als de eerste stap is gezet, kunnen we ons buigen over het merkconcept. In deze stap geven we woorden aan je merk. We ontwikkelen een naam (wat ben ik en hoe voel ik?), een slogan (wat maakt mij uniek en waardevol?) en een descriptor (wat doe ik?). Woorden geven een scherp en diep inzicht in de betekenis van je merk. Dit is een belangrijke stap voordat we aan de slag kunnen met de visuele kant van je branding; de merkstijl. Woorden zijn een onmisbare basis voor jouw lovebrand.

Merkstijl

Nu de merkstrategie en het merkconcept een krachtige kern vormen, starten we met het proces dat leidt naar een passende merkstijl; het logo en de huisstijl. We onderzoeken hoe je je kunt onderscheiden van je concurrenten en hoe je visueel uniek en authentiek kunt zijn. We ontwerpen verrassende stijlelementen en eenvoudige spelregels die iedereen begrijpt en kan toepassen. Op die manier kan jouw huisstijl niet verwateren.

Creëren van een brandbook

In deze laatste stap geven we je handvatten mee voor de branding van jouw merk. In het brandbook vind je alle voorgaande stappen terug. Dit is een eenvoudige en heldere handleiding met spelregels voor jezelf, en iedereen die aan jouw marketing werkt. Zo beheer je moeiteloos de kwaliteit van je marketing!
Scroll naar boven