Merkbouw en communicatie naar specifieke doelgroep

Een kwestie van ademhalen.

Bij kankerbehandelingen en diabetici sterft weefsel af. Bij Hyperbare zuurstoftherapie wordt 100% zuurstof ingeademd onder een verhoogde omgevingsdruk, waardoor het zuurstofgehalte in het bloed en de weefsels toeneemt. Hyperbare zuurstoftherapie zorgt er voor dat het zuurstoftekort wordt opgeheven in het beschadigde weefsel, nieuwe bloedvaatjes worden aangemaakt en het verbetert de cellen (stamcellen en groeifactoren) die van belang zijn voor het herstel.

PUBLIZIDAD heeft hier onderzocht wat de bekendheid was onder de doelgroep, artsen, en die was zeer laag. Zodoende werd er een merk campagne opgezet om naam en therapie bekender te maken. Hiervoor werd de online aanwezigheid aangepast en vergroot. Met drukwerk en advertenties werd de doelgroep benaderd.

De slogan: Een kwestie van ademhalen, maakt duidelijk dat de behandeling voor de patiënt simpel is. Instappen en ademhalen.

Restyling logo, nieuwe website, foldermateriaal, drukwerk, magazine, posters, belettering panden, congres aankleding, promo video |

Merk strategie

Onder artsen is de methode nog niet bekend. Zodoende werd er een seminar en communicatie traject opgezet voor de bewustwording van deze methode.

Merk communicatie

De informatiemap voor de patiënten is voorzien van informatie die door hun arts kan worden nagelezen. Zo kan er veel meer worden doorverwezen.

Merk communicatie

Het mogelijk maken van online afspraken , informatie en voorbeeld filmpjes maken duidelijk hoe ‘simpel’ de methode is en bewezen werkbaar. Hierdoor ontstaat er minder ‘dremplevrees’.

Merk communicatie

Duidelijke eenduidige belettering bij elk filiaal.