LTT Holland

Internationale groei door merkbouw

Van cowboys naar wereldspeler.

LTT Holland wilde een groter aandeel binnen de maritieme- en petrochemische industrie met haar unieke concept voor het verhuren en reinigen van vloeistofslangen. Deze slangen werden voor diverse doeleinden gebruikt en varieerden in samenstelling. Vloeistoffen als olie, stookdiesel maar ook oscarbinezuren en andere chemische samenstellingen. Door eigen reinigingsfaciliteiten en hard werken in de Rotterdamse haven werden ook internationale ambities realiseerbaar

Door de nieuwe uitstraling werden buitenlandse partners aangetrokken die met deze huisstijl een vliegende start konden maken.

Logo ontwerp

De eigenaar had de uitdrukkelijke wens om een walvis terug te laten komen in het nieuwe logo. Het werd een gestileerde walvis bestaand uit één gekromde vorm. De walvis komt op subtiele wijze terug en laat het eigenwijze karakter van de eigenaar terugkomen. Uniek en herkenbaar.

Logo

De walvis komt op subtiele wijze terug en laat het eigenwijze karakter van de eigenaar terugkomen. Uniek en herkenbaar.

Advertenties

Door het invoeren van vormen en extra kleuren ontstaat er herkenning. Advertenties in bladen worden beter gelezen en krijgen meer respons.

Folders

Een innovatie binnen de scheepvaart. De uitstoot van schadelijke dampen uit de brandstoftanks van het schip worden gefilterd en schoon uitgestoten door middel van een nieuwe filterunit. Ook voor het afvangen van schadelijke dampen uit de reservoirs van tankers. Deze werden na filtering weer vrijgegeven ontdaan van schadelijke bestanddelen. Hiervoor werd een nieuwe uitstraling ontworpen met een nieuwe huisstijl. Deze werd toegepast op de nieuw ontwikkelde website, foldermateriaal en advertenties. Deze introductie vond plaats op een wereldbeurs in Rotterdam.
Scroll naar boven