door PUBLIZIDAD

Winkelcentrum Zuidplein : 11 Miljoen bezoekers

concept | creatie | communicatie

Nieuw logo, nieuwe website, posters, vlaggen, driehoeksborden, (digitale) bill boards langs snelwegen, foldermateriaal, eigen kanaal op youtube met filmploeg |

Winkelcentrum Zuidplein is een groot, overdekt winkelcentrum in Rotterdam-Zuid. Het winkelgedeelte is niet op grondniveau maar op de eerste “etage”; op grondniveau bevindt zich een grote parkeergarage in twee lagen met ongeveer 1400 parkeerplaatsen, een bewaakte fietsenstalling, opslagruimte en een busstation.

De evenementenhal Rotterdam Ahoy, het Ikazia ziekenhuis, politiebureau Zuidplein en het Theater Zuidplein bevinden zich op loopafstand. Momenteel bevindt zich tevens een tijdelijke fietsenstalling ter plaatse van de Pleinweg. Winkelcentrum Zuidplein is gekoppeld aan een belangrijk knooppunt voor het regionale openbaar vervoer (metrostation en veertig regionale en stadsbuslijnen), zie Zuidplein (metrostation).

FORMULE

CONCEPT

PUBLIZIDAD heeft een grote passie voor concept omdat hier de basis wordt gelegd voor succesvolle communicatie. We komen tot een concept na onze befaamde 1-uur sessie. Hier kruipen we in het DNA van onze opdrachtgever om zoveel mogelijk te weten over de huidige en gewenste situatie. Aan de hand van deze informatie en een aanvullend marktonderzoek kruipen we nu in de huid van de doelgroep. Binnen no-time presenteert PUBLIZIDAD een beeldconcept. Plaatjes zeggen honderd keer meer dan praatjes.

CREATIE

Aan de hand van het ontwikkelde goedgekeurde beeldconcept gaan we dit verder uitwerken en bepalen de strategie met de in te zetten communicatiemiddelen en kanalen. Budgetten worden bepaald en planningen opgesteld. Als dit eenmaal vast staat, ontwerpen we het materiaal voor de gewenste uitingen in het te voeren communicatie traject.

COMMUNICATIE

Wanneer concept en creatie ontwikkeld zijn, is het tijd voor communicatie. Oftewel het wereldkundig maken van de boodschap. Social Media, Social Advertising, Online campagnes, Persberichten en PR stunts zijn middelen waarmee we in een korte tijd resultaten kunnen boeken om van te dromen. Brochures, logo’s, beursstands, Huisstijl ontwerp of packaging zijn nog steeds heel belangrijk en goed inzetbaar om je merk sterker te maken.